مطالب مهندسي

مطالب مهندسي

مقاوم سازی برای آینده

مقاوم سازی برای آینده: نیروگاه های زغال سنگ سوز سابق بذر انرژی های تجدید پذیر هستند

نیروگاه بازسازی شده در Eemshaven، هلند. عکس از عکس بدون عنوان در Unsplash.


دو هفته در مورد رویای خود نوشتم که با شرکت های سوخت فسیلی کار کنم تا به آنها در انتقال به انرژی های تجدیدپذیر کمک کنم. نظرات و ایمیل‌های فوق‌العاده‌ای با پیام‌های حمایتی و ایده‌هایی درباره چگونگی تحقق آن رویا دریافت کردم انجام پروژه متلب . (من همچنین چند پیام نفرت انگیز و زن ستیز دریافت کردم، اما این چیزی است که همه ایده های جدید با آن روبرو هستند. آنها فقط اعتقاد من را تقویت می کنند.)


این آخر هفته مقاله امیدوارکننده و خوش‌بینانه‌ای را در نیویورک تایمز خواندم که نشان می‌دهد این انتقال در حال وقوع است و می‌تواند با سرعتی بسیار سریع‌تر و در مقیاسی بزرگ‌تر از آنچه که بسیاری از مردم تصور می‌کنند ادامه یابد. یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌ها در مورد انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر، اتصال به شبکه برق برای دسترسی به مشتریان در یک منطقه جغرافیایی وسیع است - این گران، زمان‌بر، بحث‌برانگیز و پر از چالش‌های نظارتی است. راه حل: بسیاری از اتصالات صدها ژنراتور قدیمی سوخت فسیلی را که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند، بازسازی کنید.


النا شائو می‌نویسد: «پروژه‌های خورشیدی و سایر پروژه‌ها از مشکلات نظارتی اجتناب می‌کنند و به طور بالقوه انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر را با اتصال به اتصالات بلااستفاده باقیمانده به دلیل غیراقتصادی شدن سوختن زغال‌سنگ تسریع می‌کنند.»


مزیت های دیگر: مناظر، اکوسیستم ها و زیستگاه ها توسط خطوط انتقال جدید مختل نمی شوند، منابع تجدیدپذیر انرژی ارزان تر از تولید سوخت فسیلی هستند، بهسازی هم مشاغل کوتاه مدت در ساخت و ساز و هم مشاغل بلندمدت در راه اندازی خط جدید ایجاد می کند. نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر و بهبود سلامت فیزیکی، روانی، زیست محیطی و اقتصادی مناطقی که سوخت های فسیلی می سوزانند.


من نقشه ای از تمام این نیروگاه های از بین رفته را تصور می کنم و در تاریخ و داستان های این جوامع و ساکنان تحقیق می کنم. با هم می توانیم آینده ای بهتر برای همه بسازیم. من می‌خواهم هزینه‌های آن را بررسی کنم و فواید بسیاری را محاسبه کنم. این دنیای تغییرات آب و هوایی می تواند ترسناک و ناامید کننده باشد. وقتی چنین احساسی می‌کنم به خودم یادآوری می‌کنم که عمیق‌ترین تاریکی به نور اجازه می‌دهد تا روشن‌ترین بتابد. این ایده، این داستان وعده بهسازی، یکی از آن منابع نور است.


من دقیقاً در مکان مناسب در زمان مناسب برای انجام این پروژه هستم. مؤسسه رهبری پایداری کمبریج که در آن در دانشگاه کمبریج تحصیل خواهم کرد، به تازگی بازسازی عمیق و جاه طلبانه ساختمان مبادلات تلفنی دهه 1930 را برای مقر جدید پردیس خود تکمیل کرده است. آنها مقدار باورنکردنی را در این پروژه یاد گرفتند و گروه من در پاییز امسال اولین نفری خواهد بود که در این خانه جدید مستقر خواهد شد. این ساختمان که Entopia Building نام دارد و در خیابان ریجنت 2 واقع شده است، مدلی از چگونگی استفاده از چیزهای قدیمی برای ایجاد چیزی جدید است که می تواند آینده پایدار ما را شکل دهد.

(0) نظر
X